Stepping Stones 7e editie wordt vernieuwd! - Doeltaal-Leertaal
Stepping Stones 7e editie wordt vernieuwd! In samenwerking met Sebastiaan Dönszelmann verwerken we alle inzichten van de Doeltaal-Leertaal-didactiek in onze methode.

Vanaf schooljaar 2022-2023 vind je in leerjaar 1
o.a. de volgende drie verbeteringen:
-
Opdrachtinstructies worden minder talig en daardoor nog duidelijker: korte, eenvoudige zinnen met bruikbaar en nuttig Engels. En, als het echt nodig is: extra ondersteuning in het Nederlands bij vmbo.
-
Vocabulary: Meer receptief, minder productief. Wist je dat het aanleren van een productief woord 3 keer zo veel van de leerling vraagt als het aanleren van een receptief woord? Less is more!
-
Deductieve uitleg zorgt voor onnodig talige of juist te moeilijke instructies. In leerjaar 1 krijgen paragrafen daarom een inductieve start, met een voorbeeld uit de werkelijkheid of een bron.
Meer weten over Doeltaal-Leertaal didactiek?