Hoe kan ik een opdracht resetten, wissen en opnieuw laten maken?

Opdrachten resetten of wissen kan niet, opnieuw laten maken kan wel.

Opdracht opnieuw laten maken
Dit kan via de resultatenpagina van een paragraaf:

  1. Ga naar de paragraaf van de betreffende opdracht(en);
  2. Klik op de drie puntjes naast de knop ‘Legenda’;
    mceclip0.png
  3. Kies ‘Opdrachten opnieuw maken’;
  4. Selecteer de opdracht(en) die je opnieuw wil laten maken;
  5. Klik op de score van een opdracht om de opdracht voor één leerling te selecteren. Wil je een opdracht voor alle leerlingen in één keer selecteren? Dat kan ook: klik dan op het opdrachtnummer bovenaan de tabel.
  6. Bevestig je keuze en laat je leerling weten dat de opdracht opnieuw gemaakt moet worden. De leerling wordt hier op dit moment nog niet automatisch over bericht.

Heeft een leerling een opdracht meerdere keren gemaakt, kijk dan in het bolletje bij de score hoeveel pogingen hij heeft gedaan:

Als een leerling een opdracht opnieuw maakt, kan hij nooit meer een score van 100 procent halen. Heeft hij alles goed bij de tweede poging, dan krijgt hij een score van 70 procent.

Als je een opdracht opnieuw laat maken, dan wordt de score ook opnieuw opgebouwd. De oude score telt dan niet meer mee. Wel kan je als docent de eerste poging en eerste score altijd nog opzoeken via de resultatenpagina. Daar zie je dan bij de opdracht aangegeven staan dat er meerdere pogingen zijn geweest en kan je beide bekijken.

De opdracht wordt niet opnieuw zichtbaar in de planning
De docent moet de leerling laten weten welke opdracht(en) opnieuw moet(en) worden gemaakt en de leerling moet deze dan zelf opzoeken in de lesstof (los van de planning). Daar aangekomen zal de leerling zien dat de opdracht is gereset en opnieuw gemaakt kan worden.

Wil je een opdracht opnieuw laten maken vanuit de planning? Vanuit een planning kun je opdrachten niet opnieuw laten maken. Dit kan alleen vanuit de resultaten van het lesmateriaal. Wanneer je leerlingen een opdracht opnieuw wil laten maken kun je of een nieuwe planning klaarzetten voor de betreffende opdrachten, of bij de leerling aangeven dat de leerling de opdrachten kan maken vanuit het lesmateriaal.