Bewust en duurzaam
In 2009 zette Noordhoff bevlogen en vastberaden de eerste stappen op het pad van duurzaamheid. Als koploper. We maken bewust de meest optimale keuzes, met behoud van de kwaliteit die je van ons gewend bent. We bewegen van duurzaam naar circulair.
Blended learning
Onderzoek toont aan dat blended learning voor de meeste leerlingen en studenten het beste leerrendement oplevert. Vandaar Noordhoff FLEX, waarin didactiek en duurzaamheid effectief samengaan. Online waar mogelijk, papier als dat beter is. Met als uitgangspunt optimale kwaliteit van onderwijs.
Schoon, minder, beter
Sinds 2009 produceren wij CO2-neutraal. In 2013 zijn wij als bedrijf FSC®-gecertificeerd. We gebruiken minder papier, plantaardige inkt, wateroplosbare lijm, schone schoonmaakmiddelen en meer. Wat niet anders kan, compenseren we royaal. Zo realiseren we samen met duurzame partners minimale CO2-uitstoot per boek.
Van duurzaam naar circulair
We doen al veel, maar willen verder. Produceren met oog voor mens en natuur heeft voortdurend onze aandacht. Onze ambitie is volledig circulaire productie, zodat wat vroeger afval was opnieuw een waardevolle grondstof wordt. Hier nu aan werken, brengt toekomstige stappen dichterbij.
Koploper
Noordhoff blijft evalueren en vernieuwen. Jaarlijks laten wij een footprint-analyse maken. Ontwikkelingen rondom duurzaam en bewust denken en doen volgen we op de voet. Natuurlijk. Want we zijn scherp op verbeterkansen. Zo dragen wij bij aan een goede, meer duurzame toekomst.
Docent aan het woord over blended leren
Ons uitgangspunt: online waar mogelijk, maar papier als dat beter is. Roos schakelt in haar lessen voortdurend tussen online en fysiek lesmateriaal.
“Elke docent op mijn school past blended leren anders toe: de een geeft voornamelijk via het boek les, de ander gebruikt vooral de online omgeving. Met Stepping Stones profiteer ik met de klas van de voordelen van blended leren. In mijn lessen gebruik ik heel bewust allebei. Als leerlingen namelijk iets opschrijven in het leerwerkboek, slaan ze het beter op in hun hoofd dan als ze typen. Dat vind ik belangrijk. Maar online werken vinden leerlingen leuker. In mijn lessen gebruik ik daarom allerlei aanvullende online leeropties, zoals testen of woordjes stampen. Stepping Stones vind ik overzichtelijk, volledig, actueel en de teksten sluiten goed aan bij de interesses van leerlingen. Offline én online.”
"Met Stepping Stones profiteer ik met de klas van de voordelen van blended leren: de combinatie van fysiek en online lesmateriaal" - Roos van Essen – Docent Engels, Christelijk Lyceum Delft