Zo zit dat! In Getal & Ruimte Junior
Ja, hoe zit dat eigenlijk in Getal & Ruimte Junior? Op deze pagina lees je in verschillende artikelen hoe belangrijke thema’s uit het rekenonderwijs in Getal & Ruimte Junior zijn uitgewerkt.
Zo zit dat! In Getal & Ruimte Junior.
Thema’s
Zo zit dat! In Getal & Ruimte Junior
Artikelen
Leerlingen verder helpen in het rekenen
Contextsommen
Leerlingen die bij de contextsommen door de bomen het bos niet meer zien? Herkenbaar? Getal & Ruimte Junior heeft als doel alle leerlingen verder te helpen in het rekenen. Júist bij contextopgaven!
Oefenen, oefenen en oefenen
Automatiseren
Als leerkracht biedt je veel herhaling van de basisvaardigheden. Logisch, want dat is een voorwaarde om vlot en goed te kunnen rekenen. Getal & Ruimte Junior helpt je leerlingen verder in het rekenen.
Begripsvorming en getalbegrip zijn een belangrijke basis
Begripsvorming
Om goed te leren rekenen is het belangrijk dat leerlingen ook begrijpen wat ze doen. Als je als leerkracht iets nieuws aanleert aan je leerlingen, koppel je nieuwe kennis aan zaken die ze al (her)kennen.
Hoe draagt Getal & Ruimte Junior bij aan rekenen op niveau
Differentiatie
Met een groep van meer dan 25 kinderen heb je in de rekenles soms wel te maken met vijf niveaus. Dat vraagt wat van je als leerkracht! Kinderen moeten zich op hun eigen niveau en in hun eigen tempo de stof de eigen kunnen maken.
Differentiatie speelt een belangrijke rol
Eerlijke leerkansen
De leerkansen van kinderen zijn niet gelijk. Maar door de manier waarop jij als leerkracht het onderwijs inricht, kun je kinderen wél een eerlijke leerkans geven.
Hoe betrokken zijn jouw leerlingen tijdens de les?
Eigenaarschap
Hebben jouw leerlingen inzicht in hun eigen rekenvaardigheden? Weten ze waarom ze iets leren? Stellen ze zichzelf doelen en evalueren ze aan het eind van de les of ze die doelen hebben gehaald?
Leer kinderen op zichzelf te vertrouwen.
Zelfvertrouwen
Iets nieuws leren. Leuk maar ook spannend. Je weet nog niet of het je lukt. Best spannend toch? Met structuur en houvast hebben leerlingen het zelfvertrouwen om te bouwen aan een goede rekenvaardigheid.
Een soepele overgang
Van groep 2 naar 3
Er verandert veel voor kinderen als ze van groep 2 naar groep 3 gaan. Ook in de rekenles. Een soepele overgang tussen de groepen zorgt voor een goede basis van het formele rekenen.
Een rekenbasis om op voort te bouwen
Een stevige basis in groep 3
Als je een stevig muurtje wil metselen, zorg je dat je een laag aaneengesloten stenen onderop hebt liggen. Zo is het ook bij de rekenontwikkeling. Lees de 8 manieren waarop Getal & Ruimte Junior hieraan bijdraagt.
Alle leerlingen verder in het rekenen
Combinatiegroepen
Getal & Ruimte Junior heeft als doel alle leerlingen verder te helpen in het rekenen. Daarom: vier manieren om Getal & Ruimte Junior in te zetten in je combinatiegroep, zodat je lessen naadloos in elkaar overlopen.
Klantenservice
Kunnen we je helpen?
Klantenservice
✆ (088) 522 6888
Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Klantenservice